tirsdag den 25. oktober 2016

PØLSEMUFFINS


Madpakker har aldrig, som i ALDRIG, været populærer hos mig. Der er da ikke noget mere kedeligt, end 4 halve med tyndt kedeligt pålæg. Men sådan var det i mit hjem i min barndom. Derfor prøver jeg gerne at gøre det lidt mere spændende for den nye generation, mine børn :-)
Jo, der kommer også de flade rugbrødsmadder med i madkassen....men engang imellem skal madkassen spices up med noget mere lækkert og sjovere :-)
Igår bagte jeg pølsemuffins og anmeldelserne var gode...men nu har jeg selvfølgelig også de bedste kritikere man kan ønske sig,  for der er godt nok ikke kræsne børn jeg har :-)

Ca 16 stk.

2 dl lunken vand
25 gr gær
2 æg
2 spsk olie
1 tsk salt
1 spsk honning
6-7 dl hvedemel
300 gr pølser i skiver
200 gr revet ost
sesam eller oregano til drys

Rør gær ud i det lunken vand.
Æg, olie, honning og salt tilsættes, og der røres godt.
Kom halvdelen af melet i.
Rør pølser og ost deri.
Tilsæt resten af melet. 
Dejen skal have en klistret konsistens.
Fordel dejen i muffinsforme med en våd ske.
Lade dejen hæve 15-20 min.
Drys med sesam ellers oregano.
Bages i ca 15 min ved 180 grader alm. ovn.

Det er rigtig sjov at tage børnene med i køkkenet. Med lidt vejledning, kan de faktisk lave det meste selv. Om ikke andet, så har man haft det sjov og fået lidt kvalitetstid sammen.
Vi sluttede så dagen af med at skære græskarmænd :-)


1 kommentar: