søndag den 17. august 2014


KORN KAGER


Jeg har fået en lækker opskrift fra en veninde. Idag havde jeg endelig tid og overskud til at bage. Jeg blev utrolig overrasket....de var fantastisk lækre og sprøde. Småkagerne minder lidt om de knækbrød jeg plejer, at bage, men bare sødere. De kan varmt anbefales   :-)

(ca 60 stk)

150 gr smeltet smør
200 gr sukker
1 æg
2 spsk mel
2 tsk bagepulver
1½ dl hørfrø
1½ dl solsikkekerner
3/4 dl hvedeklid
3 dl havregryn
1½ dl sesamfrø


Smelt smørret og lad det afkøle


Rør alle de tørre ingredienser sammen. Rør derefter det smeltede smør i, og til sidst æg


Sæt klatter med en teske og glat dem ud med en kniv. Sæt med lidt afstand, da de glider ud under bagning
Bages i 8-9 min midt i ovnen ved 190 grader


Opbevar kagerne i en kagedåse med et stykke køkkenrulle i bunden

:-)

3 kommentarer:

  1. De er super lækre - kan varmt anbefales

    SvarSlet
  2. De er super lækre - kan varmt anbefales

    SvarSlet
  3. De er nemlig rigtig lækre :-) Glad for at høre at de var en succes :-)

    SvarSlet